Az úticél és környéke
egy helyen!

Kéz kilátó - Felsőtold

Kéz kilátó, Felsőtold

Kéz kilátó, Felsőtold (2.fotó)

Kéz kilátó, Felsőtold (3.fotó)

Kéz kilátó elérhetősége:

Felsőtold, Útvonal »
(Felsőtold és Hollókő közötti kéktúra útvonalon)

Kéz kilátó bemutatása

Adni jobb, mint kapni, - tartja a mondás.

A Kéz kilátót azért építettük, hogy létrehozzunk valami jót, valami maradandót. Farkaskútvölgy csapata álmodta meg, Csíkszentmihályi Benjámin öntötte formába.

Nem a klasszikus értelemben vett kilátó, inkább panorámapont. Nem hirdettük, az ide kirándulók között terjedt a híre szájról szájra, majd szép lassan turisztikai desztináció lett, aki csak teheti felsétál ide. A Kék túra útvonal mentén elhelyezkedő látványosság gyerekekkel is látogatható.

A Kéz kilátóra a csukló irányából 4-5 lépcsőfokon lehet fellépni. A hüvelykujj megmászható��

Igényes, aprólékos famegmunkálás, csodás panoráma várja azokat, akik fellátogatnak ide. Ha felértél, adj magadnak én időt, adj időt magadnak az elcsendesülésre!

Szép kirándulást, tartalmas időtöltést kíván, Farkaskútvölgy csapata!

Megközelítés:
A kilátó két helység felől megközelíthető egy viszonylag könnyű és látványos útvonalon a kék jelzést követve.
Felsőtold irányából a barokk haranglábnál érdemes leparkolni, s szintén a kék jelzést követve egy kb. 2,5 km hosszú túrával érhetjük el a kilátót.
Hollókő felől falu a központját elhagyva, Küszöb információs iroda mellett egy széles, murvás úton induljunk el, melyet tábla is jelez “vár” felirattal. Itt már találkozhatunk a Vártúra tanösvény tájékoztató tábláival is. Kb. 5 perc sétát követően egy Y-elágazáshoz érünk, ez lesz a Hollókő vári letérő. Jobbra fordulva már láthatjuk a várat amit érdemes megnézni, mivel csak pár száz méterre fekszik az elágazástól. A kilátó felé viszont itt tartsunk balra a kék jelzést követve, s rövidesen felérünk a Szár-hegy gerincére. Utunk során elhaladunk a vízművek lekerített területe mellett is, de ez ne zavarjon össze benneteket.
A túra maga nem hosszú, oda-vissza a várral együtt 6 km, néhol rövid meredekebb szakaszokkal tarkítva így babakocsival nem ajánlott.

További 38 látnivaló a(z) Kéz kilátó közelében és Felsőtold településen, illetve a környéken »

Kattints és fedezd fel!

Forrás: A fenti információk a(z) Kéz kilátó kapcsolattartója által rögzített információ, utoljára frissítve: 2024.03.18

Hirdetés

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. OK